Veel gestelde vragen en antwoorden

Wanneer worden de nieuwe menu's kenbaar gemaakt?

Vanaf woensdag 12 dagen voor de levering kan je de nieuwe menu's terugvinden zowel op de website als op onze facebookpagina.

Kan ik leveringen afzeggen, toevoegen of onregelmatig bestellen? Hoe gaat dat in zijn werk?

Ja, dat kan! Tot 10 dagen voor een levering kan je jouw persoonlijke leveringsagenda volledig naar eigen behoefte aanpassen op MIJN PAGINA. Je ontvangt hiervoor 's vrijdag 10 dagen voor de levering een bevestigingsmail met een link voor de betaling.
Daarna kan je tot en met dinsdag voor de leveringsdag nog een bestelling voor die leveringsdag plaatsen via de oranje "last minute" bestelknop op MIJN PAGINA.
Tot en met dinsdag voor de leveringsdag kan je eveneens jouw bestaande bestelling laten aanpassen door een mail te sturen naar info@kookmakkelijk.be.

Ik krijg geen bevestigingsmail als ik een vinkje plaats in de leveringskalender, is dit normaal?

De bevestigingsmails worden pas uitgestuurd 10 dagen voor de leveringsdag. Daarvoor kan je immers eenvoudig aan- en afvinken in je kalender.
Je ontvangt dus niet onmiddellijk de bevestigingsmail als je een vinkje plaats voor een bestelling.
Ook als je bestelt met de oranje "last minute" bestelknop ontvang je geen bevestingsmail meer. De bestelling wordt onmiddellijk opgenomen.

Kan ik eenmalig een levering bestellen?

Ja, dat kan. Je plaatst gewoon een bestelling voor levering op een bepaalde datum. Je ontvangt een bevestigingsmail met daarin de link voor MIJN PAGINA (jouw account).
Hier vind je je leveringskalender waar je zal zien dat enkel de gekozen leveringsdatum aangevinkt staat. Zolang je dus geen nieuwe leveringsdata aanvinkt, ontvang je geen nieuwe bestelling.
Met andere woorden, het is helemaal aan jou om te beslissen of je nog bestellingen wenst en op welke maandag.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Je kan bij ons veilig betalen met vrijwel alle gangbare online betalingsmogelijkheden: Overschrijving, Visa, Mastercard,  Maestro, Bancontact en MisterCash.  

Op welke tijden wordt er bezorgd? 

De thuisleveringen worden op maandag bezorgd tussen 17:00 en 22:00 uur. De precieze levertijd is afhankelijk van de planning van de leveringen van die dag.
Leveringen via ons ophaalpunt kunnen afgehaald worden op maandag tussen 16h00 en 18h00.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben wanneer de bestelling geleverd wordt? 

Via “mijn pagina” kan je een adres van de buren opgeven waar wij eventueel terecht kunnen als je niet thuis bent. Als de buren ook niet thuis zijn, dan zetten we jouw pakket op de stoep voor je deur of in de hal en sturen een SMS ter verwittiging.

Hoe kan ik mijn leveringsadres tijdelijk veranderen? 

Als je jouw leveringsadres tijdelijk wilt veranderen, kan dit door te mailen naar info@kookmakkelijk.be. Wij bevestigen u als het adres aangepast werd.

Ontbrak er iets in jouw levering? Of was er iets mis met een ingrediënt? 

Bel alsjeblieft direct met onze klantenservice 0468 113 845 of mail naar info@kookmakkelijk.be en wij zorgen ervoor dat je op gepaste wijze wordt geholpen.

Is het mogelijk losse ingrediënten te annuleren, door iets anders te vervangen, of het recept op een andere manier te veranderen? 

Om een zo vlot mogelijke service te bieden, houdt KOOKmakkelijk zich aan de voorziene ingrediënten en recepten.

Wat heb ik thuis nodig? 

Naast een standaard keukenuitrusting dien je nog een aantal basisingrediënten in huis te hebben zoals olie, azijn, mayonaise, maïzena, …. : zie webpagina “nodig uit eigen keuken

Kan ik de zak terugsturen ?

Als er problemen zijn met de inhoud, neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantenservice via 0468 113 845 of mail naar info@kookmakkelijk.be. Wij zorgen er dan zo snel mogelijk voor om dit in orde te brengen. De zak met verse ingrediënten terugsturen is niet mogelijk omdat deze bederven. 

Allergieën en intolerantie

Je kunt natuurlijk allergisch zijn voor gluten, intolerant zijn voor lactose of minder goed tegen noten kunnen. Bij de selectie van onze producten houden we op dit moment geen rekening met allergieën en intoleranties voor bepaalde voedingsstoffen. We denken wel graag met je mee als je vervanging zoekt voor producten die je minder goed verdraagt.